[O2 FL] Spada temperatura silnika po włączeniu ogrzewania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • s.zdanowicz
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O2 FL] Spada temperatura silnika po włączeniu ogrzewania

    Dzięki, podjade do Media może coś będą mieli
    STASZEK Z.
  • jaromir
    Drive
    • 2009
    • 42

    #2
    [O2 FL] Spada temperatura silnika po włączeniu ogrzewania

    Witam Szanownych Forumowiczów 8)
    Problem, który podałem w tytule rozpoczął się wraz z przyjściem zimy. Otóż gdy jadę Skodzinką jakiś odcinek drogi i widzę, że wskaźnik temperatury silnika wskoczył mniej więcej do połowy (czyli silnik posiada już optymalną temperaturę) włączam ogrzewanie. Gdy ustawię temperaturę na maksa a siłę nadmuchu również na maksa po chwili widzę jak wyżej wspomniany wskaźnik spada momentalnie - nawet do 50 stopni :? a z nawiewów wydobywa się zimne powietrze. :? Podjechałem z tym problemem do serwisu - pomyślałem sobie że termostat nawalił. :shock: Na co Panowie w serwisie po podłączeniu do kompa orzekli, że samochód posiada dwa termostaty i gdy drugi załączy się później niż ten pierwszy to właśnie wskaźnik ma tak prawo reagować. Dla mnie to jest lekko niezrozumiałe ponieważ gdy auto już jest rozgrzane i ciągle w ruchu to silnik nie ma prawa raptem zrobić się zimny. Chyba, że coś źle sobie wykombinowałem.
    Czy któryś z forumowiczów miał tudzież ma ten sam problem i wie czy O2 FL tak już mają czy to wina mojego egzemplarza to za wszystkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam 8)
    Moja wisienka >>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24880

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      jaromir, teraz w duże mrozy może się taka sytuacja zdarzyć. Jeżeli temperatura wody dojdzie do 90°C a ty włączysz nawie ciepłego powietrza na dużą wydajność to może tak temperatura spaść. Silnik mimo że osiągnie 90°c to jest jeszcze na tyle nie dogrzany i tak się może dziać, do tego dochodzą ujemne dość niskie temperatury. Podczas nagrzewania włączaj nawiew na góra 30% mocy i wtedy nie będzie spadać temperatura spadać.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        jaromir, poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29381
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #5
          Zamieszczone przez jaromir
          (czyli silnik posiada już optymalną temperaturę)
          nie masz w samochodzie wskaźnika temp silnika tylko temperaturę wody w chłodnicy - a to nie jest to samo. najbardziej zbliżony i istotny wskaźnik to temperatura oleju - która jest na maxi-docie w nowszym sofcie (produkcja od listopada).

          Niemniej jednak tak duży spadek temperatury jest rzeczą mimo wszystko dość zaskakującą, ale bez sprawdzenia temp oleju w trakcie jazdy trudno cokolwiek jednoznacznie zdiagnozować.

          Zobacz sobie ten wątek
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            to jest normalne ! auto o wiele szybciej mi sie nagrzewa jak jade bez nadmuchu niz jak mam odpalone na cieplo, jak sie wlaczy w trakcie temp silnika ma prawo spasc, chyba ze po godzinnej jezdzie w trasie to sie dzieje ale chyba nie co? Temp 90 stopni na wskazniku to jeszcze nie do konca nagrzany silnik :!:
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • piernik
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 975
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Przetestowane kilka dni temu w moim klekocie. Temp -17, odpalam i po 4 km jazdy temp na budziku 90*C, wtedy włączam ogrzewanie na max na 2gi bieg i po kolejnych 3 km temp spada do 70*C. Na zimę nie ma mocnych :lol:

              Komentarz

              • ufo
                L&K
                • 2008
                • 1475
                • Octavia III combi (5E5)
                • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez piernik
                Temp -17, odpalam i po 4 km jazdy temp na budziku 90*C
                :shock: to chyba poniżej 3500 obrotów nie schodzisz, jak tak szybko potrafisz "rozgrzać" silnik :wink: ...chyba że wyjeżdżasz z +20 stopniowego garażu...

                Komentarz

                • SMOG_84
                  Rider
                  • 2009
                  • 395

                  #9
                  Zamieszczone przez piernik
                  Przetestowane kilka dni temu w moim klekocie. Temp -17, odpalam i po 4 km jazdy temp na budziku 90*C, wtedy włączam ogrzewanie na max na 2gi bieg i po kolejnych 3 km temp spada do 70*C. Na zimę nie ma mocnych :lol:
                  pirenik, u mnie przez 10 km przy tej temperaturze z przeciętną 80-90 km/h wskazówka nie doszła do 60*C.
                  O2 1.9 TDI BXE ELEGANCE - SILVER ARROW

                  Komentarz

                  • tryton
                    Elegance
                    • 2008
                    • 935

                    #10
                    Zamieszczone przez piernik
                    Przetestowane kilka dni temu w moim klekocie. Temp -17, odpalam i po 4 km jazdy temp na budziku 90*C, wtedy włączam ogrzewanie na max na 2gi bieg i po kolejnych 3 km temp spada do 70*C. Na zimę nie ma mocnych :lol:
                    Kolega zapomniał napisać odpalam czekam 10 min i jadę bo u mnie po 10 km i to na wyższych obrotach łapie 90 stopni a poza tym jak dasz dmuchawe na max to chyba na 4 bieg a nie na 2 . No chyba że ja mam jakąś dmuchawe wypasioną 4 biegową

                    Komentarz

                    • kurczak1985
                      Rider
                      • 2009
                      • 300

                      #11
                      w mojej O2FL ogrzewanie rodzi sobie bez problemu nawet przy -20C tylko, że trzeba jechać(rozumiem przez to jazdę nie od świateł do świateł, gdzie silnik jest "na luzie" tylko normalną jazdę bez postojów itd itp ) bo jak auto stoi to normalne jest, że temperatura będzie spadać - u mnie też się tak dzieje przy takich mrozach

                      Komentarz

                      • Paweł 35
                        Classic
                        • 2010
                        • 15

                        #12
                        Taki spadek temperatury jest normalny,ja czekam az autko złapie jakieś60 stopni i włączam dmuchawe na 2 i jest ok.a jak mi za zimno to sobie na chwilę włączę grzane kubełki.TdI maja to do siebie że ciężko je w zimie dogrzać.

                        Komentarz

                        • bodek601
                          Classic
                          • 2009
                          • 27

                          #13
                          mam takie same objawy jak podane wyżej, ale to chyba normalne przy takich temperaturach.

                          Komentarz

                          • Yarek
                            Elegance
                            • 2005
                            • 992

                            #14
                            Zamieszczone przez jaromir
                            Gdy ustawię temperaturę na maksa a siłę nadmuchu również na maksa po chwili widzę jak wyżej wspomniany wskaźnik spada momentalnie - nawet do 50 stopni
                            Taka sytuacja to nic dziwnego w TDI, ale z tego co widzę to Ty masz benzynę... w benzyniakach jeszcze mi się nie zdarzyło nic takiego, nawet przy mocnych mrozach.

                            Zamieszczone przez piernik
                            Przetestowane kilka dni temu w moim klekocie. Temp -17, odpalam i po 4 km jazdy temp na budziku 90*C
                            Piszesz o swoim 1.9TDI? Bo ja w 1.9TDI przy -20*C miałem problem żeby go nagrzać na dystansie 15 kilometrów... :lol:
                            . pzdr Jarek
                            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                            Komentarz

                            • bzik13
                              Rider
                              • 2009
                              • 514

                              #15
                              Opiszę swoje wrażenia w tej kwestii. Wyjeżdżając z garażu w mroźne poranki ustawiałem temp. na 22 C. Samochód nie potrafił się zagrzać praktycznie przez całą drogę do pracy czyli jakieś 13 km. Pewnego razu ustawiłem temp na 18 C (klimatyzacja jest półautomatyczna więc i tak szybciej się nie nagrzeje poprzez otwarcie pokrętła na max. a cieplej w samochodzie i tak nie chcę mieć) i o dziwo samochód zagrzał się bardzo szybko bo już na dystansie 5-7 km co wcześniej było niemożliwe. Teraz mam cały czas ustawione na 18 C i naprawdę jestem zadowolony zarówno z "osiągów termicznych" cieczy chłodzącej jak i ogrzewania wnętrza samochodu. Tak na marginesie - w pracy użytkuje Octavie 1.6 MPI i odnoszę wrażenie że jest to mistrz grzania, 4-5 km i 90 C (samochód nie ma klimy - pełny manual).
                              Mój liftback scout

                              Komentarz

                              • Skłodi
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 186
                                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                #16
                                Ja jak się wreszcie rozgrzeje, to daje na 1 i 24stopnie, wtedy jestem w stanie utrzymać wskazówkę na 90st. Tak spraktykowałem, tak jestem ciepłolubny :P
                                BLUELIGHT.PL
                                ledy, zestawy i palniki xenonowe D2S, H1, H4, H7 .... 4k,5k,6k,8k,10k,12k

                                Komentarz

                                • piernik
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 975
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Widzę że sporo niedowiarków :lol: .
                                  Zamieszczone przez ufo
                                  to chyba poniżej 3500 obrotów nie schodzisz, jak tak szybko potrafisz "rozgrzać" silnik :wink: ...chyba że wyjeżdżasz z +20 stopniowego garażu...
                                  Zamieszczone przez tryton
                                  Kolega zapomniał napisać odpalam czekam 10 min i jadę
                                  Można wierzyć lub nie, nie czekałem 10 minut przed jazdą z zapalonym silnikiem a jedynie ok minuty, nie wyjeżdżałem z garażu bo auto stało pod chmurą, obroty max 2500....po prostu nie włączałem ogrzewania wewnątrz.
                                  Dotychczas po odpaleniu włączałem od razu ogrzewanie i po dojechaniu do pracy ani silnik nie złapał temperatury (ba...nawet wskazówka nie drgnęła) ani ja nie miałem ciepło w środku :roll: .
                                  Kto chce niech sprawdzi jak szybko rozgrzewa się płyn jadąc bez włączonego ogrzewania.

                                  Komentarz

                                  • bzik13
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 514

                                    #18
                                    Ja ugryzę temat raz jeszcze. piernik, ma rację, a żeby to udowodnić przytoczę pewną instrukcję, którą należy stosować w przypadku uszkodzenia termostatu (brak chłodzenia samochodu, przegrzanie silnika). Otóż należy włączyć ogrzewanie na max powodując tym samym schłodzenia silnika poprzez schłodzenia cieczy w nagrzewnicy ogrzewania wnętrza. Kurczę, mam nadzieję że napisałem to w miarę łopatologicznie (może aż za bardzo ). Proszę moją wypowiedź rozwinąć lub sprostować jeśli technicznie coś pomylałem
                                    Mój liftback scout

                                    Komentarz

                                    • ufo
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1475
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez piernik
                                      Można wierzyć lub nie
                                      no właśnie... :wink: każdy ma swoje patenty :wink:

                                      Komentarz

                                      Pracuję...